۸ شهریور ۱۳۹۹

تهدید به قتل زنان زندانی در قرچک ورامین بوسیله دو زن اجیر شده وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات دو زن زندانی را اجیر کرده و با وارد کردن آنها به یکی از بندهای زنان این زندان، با حمله به آنان به قصد ایجاد درگیری، جان زنان زندانی بخصوص زنان زندانی سیاسی را مورد تهدید قرار داده است.تهدید به قتل زنان زندانی در قرچک ورامین بوسیله دو زن اجیر شده وزارت اطلاعات

بر پایه خبرهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، وزارت اطلاعات دو زن اجیر شده را به بند زندانیان وارد کرده تا زمینه های درگیری و ضرب و شتم زندانیان و قتل آنان را فراهم کنند.

مشخصات و هویت این دو زن زندانی زینب قنبرنژاد ۴۴ ساله اهل تهران و نرگس امیرعلی حدودا ۴۲ ساله اهل تهران اعلام شده است.

گفته میشود این دو نفر بشدت لات و لمپن هستند و حتی دختران نوجوان زندانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

در این گزارش آمده است: «در یکی از بندها دختران کم سن و سال زیر ۲۵ سال زیاد است، آنها همه تحت سلطه این دو مزدور قرار گرفته اند. زنان زندانی سیاسی در این بند از حضور این دو جیره مواجب بگیر اطلاعات، در رنج و عذاب هستند».

در این گزارش همچنین آمده است« زنان زندانی سیاسی هیچ امنیتی در زندان قرچک ندارند. شبها تهدید حمله با چاقو از جانب این مزدورها وجود دارد و زندانیان سیاسی امنیت و آسایش خود را از دست داده اند و شبها نمی توانند راحت بخوابند».

بنا به گزارش دیگری که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده است، روز پنجشنبه این زنان میخواستند درگیری فیزیکی ایجاد کنند و زندانیان را به قتل تهدید کردند.

آنها هر روز زنان زندانی سیاسی را به قتل تهدید میکنند آنها با لیوان به سر زنان زندانی زده و هر روز زندانیان جوان را با دمپایی کتک می زنند. تهدید به قتل زندانیان کم سن و سال هر روز در این زندان ادامه دارد.

یادآوری میکنیم بنا به اخبار منتشر شده توسط سایت جوانه ها خانم زهرا صفایی صبح روز پنجشنبه بدون هیچگونه دلیلی توسط ۲ زندانی اجیر شده توسط وزارت اطلاعات مورد حمله قرار گرفت و آن ۲ نفر در تلاش بودند با وارد کردن ضرباتی به سر و صورت زهرا صفایی وی را مجروح کنند که با وساطت سایر زندانیان این درگیری خاتمه پیدا کرد.

شایان ذکر است عوامل زندان به هر نحو ممکن دنبال سربه نیست کردن زندانیان سیاسی هستند. به همین دلیل جان زنان زندانی سیاسی در جهنم مخوفی به اسم قرچک ورامین یا همان کهریزک دوم در خطر است و آنها هیچگونه امنیت جانی ندارند.

خانواده های زندانیان سیاسی در زندان قرچک، نگران سلامت و امنیت جانی عزیزان خود هستند و از عموم ارگانها و نهادهای حقوق بشری خواستار دخالت فوری برای نجات جان عزیزان خود شده‌اند.

در این زندان اصل طبقه‌بندی و تفکیک جرایم رعایت نمی‌شود و برخی اعضای خانواده زندانیان سیاسی، شرایط اسفناک آن را با بازداشتگاه کهریزک مقایسه و از آن به کهریزک دوم یاد کرده‌اند.

وضعیت در این زندان به حدی غیر قابل تحمل است که بسیاری زندانیان عادی در آن دست به خودکشی میزنند از جمله یک دختر جوان بنام منیره بهرامی حدودا سی ساله درتاریخ۳۰تیر۹۹ دراین زندان خودکشی کرد. او خود را در سرویس حمام و دستشویی این بازداشتگاه مخوف با شال به دارآویخت و جان باخت



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39851

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر