۸ شهریور ۱۳۹۹

درخواست از نسرین ستوده برای پایان دادن به اعتصاب غذا

گروهی از کنشگران مدنی، روزنامه‌نگاران، حقوق‌دانان، هنرمندان و مدافعان حقوق‌بشر نامه‌ای خطاب به نسرین ستوده نوشته‌اند. این نامه را بیش از صد نفر امضا کرده و با امضای خود از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.Nassrin Sotudeh Iran (picture-alliance/dpa)

روز جمعه هفتم شهریور (۲۸ اوت) شماری از فعالان مدنی، مدافعان حقوق بشر، کنشگران حقوق زنان، روزنامه‌نگاران، اهل ادب و فرهنگ و حقوق‌دانان با انتشار نامه‌ای از نسرین ستوده، یکی از فعالان حقوق بشر و مبتکران کمپین یک میلیون امضا درخواست کرده‌اند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

امضا کنندگان این نامه از نسرین ستوده خواسته‌اند برای نیما و مهرآوه، برای همسر خود و برای ایران به اعتصاب غذای خود پایان دهد. در این نامه از او خواسته‌اند تا تندرستی خود را به مخاطره نیافکند و برای او آرزوی پایداری و توان کرده‌اند.

امضا کنندگان این نامه از نسرین ستوده درخواست کرده‌اند تا برای ایران بماند و “سرود آزادی و دادخواهی” را مشترکا با فعالان سیاسی و دیگر مدافعان حقوق بشر بخواند. از نسرین ستوده همچنین درخواست شده بماند و در جشن “برپایی عدالت‌خانه” همراه شود.

در این نامه از جمله چنین آمده است: «در این دورانی که کاربدستان نظام جمهوری اسلامی هیچ راه حل منطقی و کارشناسی برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی ندارند، و ایران کهنسال ما بیشتر و بیشتر به ورطه سقوط و فروپاشی نزدیک می شود، بیش از پیش به زنی با شهامت و با درایت، صلح دوست و نفرت پرهیز، چون نسرین ستوده نیاز داریم تا وکیل ملت برای دادخواهی در چهارچوب حاکمیت ملی بشود.»

امضا کنندگان در پایان نامه خود نوشته‌اند: «ما امضا کنندگان این نامه با مهر فراوان و ارادتی قلبی تقاضا داریم که به اعتصاب غذای خود پایان داده، و برای ایران فردا، برای نیماها و مهرآوه‌ها، تندرست و پر انرژی بمانی.»

به کانال اینستاگرام دویچه وله فارسی بپیوندید

فعالان مدنی و کنشگران حقوق بشر، در همراهی با هنرمندان و روزنامه‌نگاران و اهل فرهنگ و ادب ایران در نامه خود همچنین از “آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی شده و از استقرار حاکمیت ملت” در ایران دفاع کرده‌اند.

این نامه را افراد نام‌آشنای بسیاری و از جمله ژانت آفاری، پروانه اسکویی، آسیه‌امینی، منیره برادران، لادن برومند، نیلوفر بیضایی، ایرج پزشکزاد، نیره توحیدی، منصوره شجاعی، حسن خیاط‌باشی، رضا دقتی، شهلا شفیق، کاظم علمداری، ناصر کاخساز، مهدیه گلرو، پرستو فروهر، شاهرخ مشکین‌قلم، علی‌اکبر مهدی، امید نوری‌پور و بسیاری دیگر امضا کرده‌اند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39870

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر