۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

بازگشت هنگامه شهیدی به زندان

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار با پایان یافتن دوره مرخصی‌اش به زندان بازگشته است.

مصطفی ترک‌همدانی، وکیل این روزنامه‌نگار روز دوشنبه ۸ اردیبهشت به وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفته است مرخصی این روزنامه‌نگار روز یک‌شنبه تمام شد.

قوه قضائیه ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا، به شمار اندکی از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران مرخصی کوتاه‌مدت داد. هنگامه شهیدی از ۱۹ اسفند سال ۹۸ در مرخصی به‌سر می‌برد.

حساب توئیترس هنگامه شهیدی نیز با تایید خبر بازگشت این روزنامه‌نگار به زندان نوشته است که هنگامه شهیدی برای تمدید «مرخصی پزشکی» به زندان مراجعه کرده بود ولی مرخصی او لغو و «به مدت ۱۴ روز در قرنطینه زندان اوین نگهداری و سپس به بند عمومی منتقل خواهد شد».

هنگامه_شهیدی پس از مراجعه به زندان جهت تمدید مرخصی پزشکی، بازداشت و مرخصی ایشان تا اطلاع ثانوی لغو شده و به مدت ۱۴ روز در قرنطینه #زندان_اوین نگهداری و سپس به بند عمومی منتقل خواهد شد.#ظلم_در_ظلم

به گزارش رادیو فردا
خانم شهیدی که تیرماه سال ۹۷ بازداشت شده، به اتهام «نشر اکاذیب»، «فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام» و «افترا و توهین به مسئولان» و «نشر اکاذیب» به ۱۲سال و ۹ ماه زندان محکوم شده که از این حکم، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس قابل اجرا است.



source http://zanan.bashariyat.org/?p=37740

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر