۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

ملی‌پوش والیبال زنان: با ۳۰ سال تاخیر به مسابقات اعزام شدیم/ پشتوانه سازی نکرده‌ایم

مهسا صابری گفت: با ۳۰ سال تاخیر به مسابقات برون مرزی اعزام شده‌ایم و با تیم‌های برتر آسیا فاصله زیادی داریم.ملی‌پوش والیبال زنان: با ۳۰ سال تاخیر به مسابقات اعزام شدیم/ پشتوانه سازی نکرده‌ایم

ملی‌پوش والیبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت والیبال زنان اشاره و بیان کرد: فاصله ما با تیم‌های برتر آسیا زیاد است. هرچند تیم زنان ایران تقریبا ۱۰ سال است که اعزام برون مرزی دارد اما با ۳۰ سال تاخیر در این مسابقات شرکت کرده‌ است. هرچند در این مدت خیلی تلاش کردیم و پیشرفت داشتیم اما سایر کشورها هم تلاش کردند و درجا نزدند تا ما به آنها برسیم. برای پوشش این فاصله چندین ساله باید کارهایی انجام می‌دادیم که ندادیم؛ می‌توانستیم از بهترین مربیان و اردوها استفاده کنیم و سالانه در چندین تورنمنت شرکت کنیم، نه اینکه در سال به یک تورنمنت برویم و انتظار جبران این فاصله را داشته باشیم.

او در ادامه افزود: دو سال برنامه‌ریزی می‌کنیم، یک مربی می‌آوریم و در ادامه تیم سه سال رها می‌شود. فاصله ما هر سال کمتر شده است اما با وضعیت چند سال اخیر، نباید انتظار زیادی داشته باشیم. حیف پتانسیل و نسلی که از والیبال ما می‌رود چون پشتوانه سازی انجام نشده است و اگر تا ۴ سال دیگر چند بازیکن تیم ملی خداحافظی کنند به شدت با کمبود بازیکن مواجه می‌شویم.

به گزارش ایسنا ملی‌پوش والیبال زنان در مورد رعایت اصول حرفه‌ای در لیگ برتر بیان کرد: هر چند سال یک بار، یک یا دو تیم به لیگ می‌آیند و اصول حرفه‎ای را هم رعایت می‌کنند. چنین باشگاه‌هایی را که حرفه‌ای کار می‌کنند، داریم اما عمر تیمداری آنها کوتاه است یعنی یک سال برای حضور در لیگ هزینه می‌کنند اما وقتی بازخوردی نمی‌بینند و اسمشان جایی دیده نمی‌شود، کنار می‌روند. امسال هم ساپیا که باشگاهی حرفه‌ای است در لیگ حضور داشت و خیلی خوب کار کرد اما برای سوپر لیگی با ۹ تیم حضور یک یا دو باشگاه حرفه‌ای خیلی کم است.

او در این مورد افزود: اگر به جایی برسیم که ۱۶ تیم با بازیکنان خوب در لیگ داشته باشیم و از میان آنها ۱۴ تیم حرفه‌ای عمل کنند، یعنی آن را به چشم یک شغل ببینند، والیبال بانوان پیشرفت می‌کند، در غیر این صورت عملی نیست.

بازیکن تیم سایپا در مورد تاثیر تعطیلی مسابقات بر کیفیت کار نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا گفت: ما در شرایط عادی برای اعزام‌های بین‌المللی‌مان کمبود بازی تدارکاتی داریم و متاسفانه لیگ‌ هم کمکی به ما نمی‌کند. با این حال بازی‌های بیشتر به عملکرد بهتر در مسابقات برون مرزی کمک می‌کند و مرحله پلی‌آف لیگ به تیم قهرمان برای ارائه عملکرد بهتر در آسیا کمک می‌کرد اما اکنون که مسابقات آسیایی لغو شده است، توقف لیگ ضرری نمی‌رساند.

صابری در مورد پیشنهاد بازی در لیگ ترکیه گفت: اگر سایپا امسال در لیگ شرکت نمی‌کرد و با این تیم قرارداد خوبی نمی‌بستم، احتمالا به ترکیه می‌رفتم اما ترجیح من این است که در صورت دریافت پول خوب و کار با باشگاهی حرفه‌ای، در ایران بمانم چون به جز والیبال کارهای دیگری هم دارم که در کشورم راحت‌تر به آنها رسیدگی می‌کنم در حالی که زندگی من با حضور در ترکیه، به والیبال محدود می‌شود و به بقیه کارهایم نمی‌رسم.

انتهای پیام



source http://zanan.bashariyat.org/?p=37737

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر