۷ بهمن ۱۴۰۲

گزارشی از وضعیت رها پورابراهیم، زندانی سیاسی

روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، رها پورابراهیم، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد شهر مشهد، در حال سپری کردن حبس تعزیری ۳ ساله خود است. به نقل از یک فرد نزدیک به خانواده رها پورابراهیم در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران:”چندی پیش یک جسم خارجی به پای خانم پورابراهیم رفته بود و او توانایی خود برای راه رفتن ار از دست داد و طی این مدت بیش از ۹ مرحله به بهداری زندان مراجعه کرد و در نهایت به بیمارستان اعزام شد.”

لازم به اشاره است، رها پورابراهیم، در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهر مشهد، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، به بند عمومی زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، رها پورابراهیم، توسط قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهامات (تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور در شبکه های اجتاعی اینستاگرام و فیس بوک)، (اجتماع و تبانی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از الاغ حکم و اعمال ماده کسر یک سوم از مجموع حبس لازم به اجرا(ماده ۴۴۲ آئین دادرسی کیفری) تحمل ۳ سال حبس برای رها پورابراهیم لازم به اجرا شد. ( حقوق بشر در ایران جمعه, ۰۶ بهمن, ۱۴۰۲)



source https://zanan.bashariyat.org/?p=59317

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر