۱۲ دی ۱۴۰۲

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف‌ زاده برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور و رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار برگزار شد.

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری ضمن انتشار این خبر، نوشت: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور و رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت عضویت در گروه مادران دادخواه و فعالیت تبلیغی علیه نظام برگزار شده است.

محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور و رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، هستند که به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته اند.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۰۷



source https://zanan.bashariyat.org/?p=59001

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر