۷ آذر ۱۴۰۲

گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی فوری سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی شد

ایران‌وایر

دبیر میز خاورمیانه گزارش‌گران بدون مرز، گفت که جمهوری اسلامی در حال ادامه انتقام‌گیری از روزنامه‌نگارانی است که در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ فقط به وظایف حرفه‌‌ای خود عمل کرده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی بدون قید و شرط «سعیده شفیعی» و «نسیم سلطان‌بیگی»، دو روزنامه‌نگار زندانی شد و اعلام کرد که آنها مانند بسیاری از همکاران خود در ایران هزینه اطلاع‌رسانی درباره اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» را می‌پردازند.

سعیده شفیعی از یکشنبه ۲۸ آبان ‌ماه برای اجرای حکم سه‌ سال‌ و نیم حبس و سی‌ام آبان نیز نسیم سلطان‌بیگی برای اجرای حکمی مشابه به زندان اوین منتقل شدند.

جاناتان دگر، دبیر میز خاورمیانه گزارش‌گران بدون مرز، گفت که جمهوری اسلامی در حال ادامه انتقام‌گیری از روزنامه‌نگارانی است که در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ فقط به وظایف حرفه‌‌ای خود عمل کرده‌اند.

آقای دگر افزود: «نسیم سلطان‌بیگی و سعیده شفیعی خبرنگاران شجاعی هستند که چون ده‌ها تن از همکارشان به خاطر پوشش خبری اعتراضات» زندانی شده‌اند.

دبیر میز خاورمیانه گزارش‌گران بدون مرز با تاکید براینکه نسیم سلطان‌بیگی و سعیده شفیعی «شایسته تجلیل هستند، نه زندانی شدن»، گفت که سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این روزنامه‌نگاران است.

سازمان گزارشگران بدون مرز یادآوری کرد که اجرای حکم حبس سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی درست یک ماه پس از آن انجام شده است که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی الهه محمدی و نیلوفر حامدی را به ترتیب به ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم کرد.

این سازمان همچنین یادآوری کرد که هم‌اکنون ویدا ربانی، روزنامه‌نگار، برای تحمل حکم ۷ سال حبس و نرگس محمدی، نویسنده، روزنامه‌نگار و برنده جایزه صلح نوبل در سال جاری، در زندان اوین محبوسند.

سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کرد که با انتقال سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی به زندان اوین برای اجرای حکم، شمار «روزنامه‌نگاران زن» زندانی در ایران به ۶ تن رسیده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=58751

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر