۲۷ مهر ۱۴۰۲

الشتر؛ یک زن قربانی کودک‌همسری با انگیزه ناموسی توسط برادرش به قتل رسید

هه‌نگاو

الشتر؛ یک زن قربانی کودک‌همسری با انگیزه ناموسی توسط برادرش به قتل رسید

یک زن جوان اهل شهرستان الشتر به نام راضیه حسنوند که قربانی ازدواج اجباری و کودک‌‌همسری بود، توسط برادر خود با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، هفته گذشته، راضیه حسنوند، ٢٠ ساله و مادر یک فرزند که قربانی کودک همسری و ازدواج اجباری بوده است؛ در منزل والدین خود واقع در شهر الشتر استان لرستان، به ضرب گلوله توسط برادر خود “بهمن”، مورد حمله قرار گرفته و به کما رفته است؛ روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۳)، پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، جان باخت.

به گفته منابع هه‌نگاو، مقتوله در کودکی ( زیر ١٨ سالگی) مجبور به ازدواج اجباری شده است؛ پس از تحمل چند سال زندگی مشترک با پسرخاله‌اش؛ سال گذشته علی‌رغم مخالفت‌ شدید خانواده از همسرش جدا شده و به منزل پدری بازگشته بود.

منابع هه‌نگاو اضافه کردند که او اخیراً از سوی برادرش برای ازدواج مجدد با فردی دیگر که مورد نظر خودش نبوده تحت فشار قرار گرفته بود.

نزدیکان مقتوله اطلاع داده‌اند؛ نامادری راضیه حسنوند با ادعای “بیرون رفتن بدون اجازه خانواده”، برادر او را به ارتکاب جنایت تحریک کرده است.

هه‌نگاو مطلع شده است؛ متهم که نزد بستگان به ارتکاب قتل اعتراف کرده است، روز شنبه ٢٢ مهر ماه در حین خاکسپاری خواهرش بازداشت شده است.

سیاست کلی کیفری جمهوری اسلامی در موضوع خشونت خانگی و زن‌کشی، حمایت از نظم مردسالاری است. این سیاست، با فقدان جرم‌انگاری خشونت خانگی و عدم تناسب جرم و مجازات در این زمینه، و همچنین عدم حمایت اجتماعی از زنان در برابر خشونت، منجر به رواج و عادی‌سازی جنایت علیه زنان شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=58305

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر