۷ شهریور ۱۴۰۲

آنیشا اسداللهی به‌ دلیل سردادن شعار «زن زندگی آزادی» ممنوع‌الملاقات شد

رادیو فردا

 

آنیشا اسداللهی، مترجم و فعال کارگری محبوس در زندان اوین، به دلیل سر دادن شعار «زن زندگی آزادی» ممنوع‌الملاقات شده است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت اعلام کرد که خانم اسداللهی دو‌ هفته پیش به همراه تعداد زیادی از زندانیان بند زنان اوین به‌مناسبت روز خبرنگار در هواخوری زندان جمع شدند و در حمایت از روزنامه‌نگاران و کنشگران زندانی و معترضان بازداشت‌شده در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ شعار «زن زندگی آزادی» سردادند.

پس از این اقدام اعتراضی، خانم اسداللهی در هفته جاری از ملاقات با خانوادهٔ خود و برخلاف آیین‌نامه زندان از ملاقات با همسر زندانی خود، کیوان مهتدی، محروم شده است.

آقای مهتدی به اتهام حمایت از تشکل‌های مستقل صنفی محکومیت پنج‌ساله خود را در زندان سپری می‌کند و آنیشا اسداللهی، نیز اوایل مرداد برای اجرای حکم پنج‌ سال و هشت ماه حبس خود به زندان اوین رفت.

دادگاه انقلاب تهران این مترجم را به اتهام «اجتماع و تبانی» علیه جمهوری اسلامی به پنج سال حبس تعزیری و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

خانم اسداللهی پیشتر نیز سابقه بازداشت و حبس داشته است. او آخرین بار روز نهم اردیبهشت امسال همراه با شمار دیگری از فعالان کارگری در خانه محمد حبیبی، معلم زندانی، بازداشت شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57580

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر