۲۳ مرداد ۱۴۰۲

فرشته منصوری، فعال مدنی اهل سرابله به شش ماه و یک روز حبس محکوم شد

هه‌نگاو

فرشته منصوری، فعال مدنی اهل سرابله به شش ماه و یک روز حبس محکوم شد

فرشته منصوری، فعال مدنی کُرد و اهل شهرستان سرابله از توابع استان ایلام که در اوایل جنبش ژن، ژیان، ئازادی بازداشت شده بود؛ توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به ۶ ماه و یک روز حبس محکوم شد. او پیشتر نیز، به شش ماه حبس محکوم شده بود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیرا شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو شهرستان چرادول ایلام، فرشته منصوری، ٣۶ ساله و فعال مدنی را بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۶ ماه و یک روز حبس محکوم کرد.

حکم شش ماه و یک روز حبس فرشته منصوری، توسط دادگاه کیفری چرادول به تعلیق مراقبی به مدت سه سال تخفیف پیدا کرده است. پیرو این حکم، سیمکارت‌های تلفن همراه و صفحات شخصی فرشته منصوری توقیف خواهد شد و ملزم به یک دوره مراجعه به مراکز روانشناسی و ارائه گواهی سلامت در پایان آن خواهد بود.

فرشته منصوری در بهمن ماه ١٤٠١ نیز، بابت اتهاماتی نظیر “اخلال در نظم و آسایش عمومی، ” “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که شش ماه از این حکم با وجود مسئولیت حضانت فرزند خردسال و سرپرست خانوار بودن فرشته منصوری، بدون بازبینی و اجازه به وکیل برای ارائه دفاعیات، قطعی و لازم الاجرا اعلام شد.

فرشته منصوری، کوهنورد و فارغ‌التحصیل تجهیزات پزشکی، روز یکشنبه اول آبان ماه ١٤٠١، توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد. وی در نهایت با تودیع وثیقه‌ای با ارزش پولی ۵۵٠ میلیون تومان به صورت مشروط آزاد شد.

این فعال مدنی، طی سال ۱۳۸۸ نیز در شهر تبریز بازداشت و به مدت یک ترم از تحصیل تعلیق شد. وی همچنین در جریان اعتراضات سال ۱۳۹۸ توسط اطلاعات سپاه شهرستان سرابله بازداشت و بعد از یک دوره بازجویی و بازداشت آزاد شده بود.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57332

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر