۶ شهریور ۱۴۰۲

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: نظام با مهسا امینی مدارا کرد

ایران‌وایر

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: نظام با مهسا امینی مدارا کرد

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته نظام جمهوری اسلامی با مهسا امینی، دختر کشته شده در بازداشت گشت ارشاد «مدارا» کرده است.

بادامچیان روز شنبه چهارم شهریور در مصاحبه با ایلنا گفت: «رفتار گشت ارشاد با مهسا امینی چیزی نبود. یک مقدار نظام با خانم مهسا امینی مدارا کرد.»

این فعال سیاسی وابسته به حکومت جمهوری اسلامی در ادامه اعا کرد که مهسا امینی «طرفدار حزب کومله» بوده و «عکس رقاصی‌ او با حزب کومله موجود است.»

این ادعای بادامچیان درباره مهسا امینی در حالی مطرح شده که پیش از این یکی از نزدیکان مهسا امینی در گفتگو با ایران‌وایر هرگونه ارتباط مهسا با احزاب سیاسی از جمله کومله را تکذیب کرده و گفته بود مهسا در عمر خود از ایران خارج نشده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره بازداشت و مرگ مهسا امینی گفت: «با لباس مبتذل در تهران به پارک رفت. در آنجا به او تذکر دادند که پارک محل عمومی است. شروع کرد به فحاشی و دعوا. گفتند سوار گشت ارشاد شود، مگر گشت ارشاد چه کار می‌کرد؟ دعوا می‌کرد یا می‌زد؟ او را به مقر گشت ارشاد آوردند که راهنمایی‌اش کنند. یک مرتبه حال او به هم خورد و بعد هم فوت کرد.»

ادعای پوشیدن لباس‌های مبتذل نیز از سوی مهسا امینی به گواهی تصاویری که در روز بازداشت از او منتشر شده است، کذب بوده و این دختر ۲۲ ساله با پوششی معمولی در خیابان‌های تهران به دست ماموران گشت ارشاد دستگیر شد.

اسدالله بادامچیان در اظهارات خود همچنین قتل مهسا امینی به دست ماموران گشت ارشاد را «دروغ» خواند و گفت: «آیا جمهوری اسلامی آمد مهسا امینی را بکشد؟ چنین کاری را نمی‌کند. او یک بی‌حجاب است و حداقل مجازات می‌شود. زشتی کاری که دار و دسته اصلاح‌طلب و دار و دسته این‌ تیپی می‌کنند خدا می‌داند در عمق جامعه و فرهنگ ایرانی به ضرر کامل‌شان تمام می‌شود. نصیحت من را بپذیرند. اگر خواستند به گشت ارشاد نقد کنند، مهسا امینی را هم نقد کنند و بگویند این کار هم غلط است.»

مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در روز ۲۵ شهریور سال گذشته باعث آغاز یکی از گسترده‌ترین اعتراضات ضد حکومتی در ایران شده و حکومت ایران به شدت نگرانی از سرگیری اعتراضات در سالگرد قتل مهسا امینی است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57574

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر