۲۱ تیر ۱۴۰۲

برادر فاطمه سپهری خطاب به کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل: از حکومت ایران بپرسید اتهام خواهرم چیست

VOAPNN

فاطمه سپهری

برادر فاطمه سپهری، زندانی سیاسی، با اشاره به بیماری خواهرش و رنج او از دردهای طاقت‌فرسا، از کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل خواست در مورد دلیل زندانی‌شدن خواهرش از حکومت ایران تحقیق کند.

محمدحسین سپهری در پیامی ویدیویی که روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در صفحه توئیتر برادرش، اصغر سپهری، منتشر شده از جمله اتهامات واردشده علیه فاطمه سپهری را «همکاری با دول متخاصم» ذکر کرده و خواستار توضیح مقامات جمهوری اسلامی درباره این اتهام شده است.

برادر فاطمه سپهری به نقل از خواهرش خطاب به کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل که درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تحقیق می‌کند گفت «از رژیم جمهوری اسلامی بپرسد که فاطمه سپهری به چه جرمی در زندان است؟»

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه با برگزاری نشستی در شهر ژنو به ارائه نخستین گزارش شفاهی خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و از ادامه نقض حقوق بشر به وسیله حکومت ایران خبر داد.

محمدحسین سپهری در ویدیوی منتشرشده به نقل از خواهر زندانی‌اش، درد ناشی از بیماری را «ورای نهایت توان تحمل یک انسان» توصیف کرده و می‌گوید دادستان اجازه ادامه درمان خارج از زندان را مشروط به روندی «بسیار بسیار طولانی» کرده است.

دست چپ این فعال سیاسی از سال گذشته تاکنون سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و محمدحسین سپهری به نقل از کادر درمانی می‌گوید که درد دست خواهرش ناشی از شرایط عصبی محیط زندان است.

فاطمه سپهری، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران و از امضاکنندگان درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در آخرین بازداشت خود در سال گذشته به ۱۸ سال زندان در مشهد محکوم شد.

جمهوری اسلامی همواره مخالفان و منتقدان حکومت را با اتهامات مبهمی از جمله «تبلیغات علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با دولت‌ متخاصم» بازداشت و زندانی کرده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=56847

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر