۳ مرداد ۱۴۰۲

مطهره گونه ای به تغییر محل تحصیل محکوم شد

خبرگزاری هرانا

مطهره گونه ای، دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شورای تجدیدنظر کمیته انضباطی به “تغییر محل تحصیل” محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مطهره گونه ای، دانشجوی رشته دندانپزشکی توسط شورای تجدیدنظر کمیته انضباطی محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شورای تجدیدنظر کمیته انضباطی صادر و به این دانشجو ابلاغ شده است، خانم گونه ای از بابت اتهام “ایجاد بلوا و آشوب در دانشکده” به “تغییر محل تحصیل” محکوم شده است.
وی پیشتر توسط شورای بدوی انظباطی دانشجویان، به “اخراج از دانشگاه با محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاه ها به مدت پنج سال” محکوم شده بود.

مطهره گونه ای، دانشجوی رشته دندانپزشکی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پیشتر در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57009

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر