۴ مرداد ۱۴۰۲

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی برگزار شد

خبرگزاری هرانا

امروز سه شنبه سوم مردادماه، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی، روزنامه نگار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه سوم مردادماه ۱۴۰۲، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه پانزهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده، خانم حامدی به همراه وکلا به دفاع از خود پرداخته و آخرین دفاعیات از این روزنامه نگار اخذ شده است.
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم حامدی روز سه شنبه نهم خردادماه، در این شعبه برگزار شده بود.

نیلوفر حامدی، روزنامه نگار “روزنامه شرق” در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این خبرنگار که اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد، اواخر آذرماه سال گذشته، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این روزنامه نگار بازداشتی در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به همراه چند از زندانیان و متهمان سیاسی، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57023

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر