۱ مرداد ۱۴۰۲

نرگس محمدی: سرپیچی زنان، قدرت استبدادی حکومت دینی را خواهد شکست

صدای آمریکا

 نرگس محمدی

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، حجاب اجباری را «دسیسه حکومتی زن‌ستیز» خواند و تاکید کرد که «سرپیچی» زنان «قدرت استبدادی حکومت دینی را خواهد شکست.»

در مطلبی که روز شنبه ۳۱ تیرماه در صفحه اینستاگرام نرگس محمدی منتشر شده، حجاب اجباری ابزار «حکومتی استبدادی» برای «بسط سرکوب» و «حذف زنان از عرصه عمومی» توصیف شده و از کل جامعه ایران خواسته شده که نسبت به آن بی اعتنا نباشد.

این فعال حقوق بشر زندانی، ادعای حکومت ایران درباره «حفظ حرمت» زنان به وسیله پوشاندن موی آنها را رد کرده و برداشتن حجاب اجباری را در راستای مقابله با «سرکوب» حکومت و گامی برای «تحقق حقوق زنان» خوانده است.

نرگس محمدی همچنین تصریح کرده است که «قدرت سرپیچی» زنان «از تمکین به حجاب اجباری» منجر به شکست «قدرت استبدادی حکومت دینی» خواهد شد.

سخنگوی زندانی کانون مدافعان حقوق بشر همچنین برگزیدن پوشش اختیاری را در راستای رهایی از «خشونت» و «تبعیض» و دستیابی به «آزادی» و «حقوق بشر» ارزیابی کرده است.

نرگس محمدی «تقلای سخت» جمهوری اسلامی ایران برای اعمال حجاب اجباری را بی‌نتیجه دانسته و تاکید کرده است که حکومت «هم امیدی به سرانجامش ندارد.»

نرگس محمدی، ۵۱ ساله، که از مدافعان سرسخت حقوق بشر در ایران بشمار می‌رود سابقه‌ای طولانی در تحمل حبس و مجازات‌های سنگینی همچون شکنجه و سلول انفرادی دارد و در حال حاضر هم در حال سپری کردن حکم ۱۶ سال حبس خود در زندان اوین است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=56999

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر