۲۳ فروردین ۱۴۰۲

تهدید ناقضان حجاب اجباری به شناسایی «از شنبه»؛ ارسال تذکر پوشش به دانشجویان مرد

صدای آمریکا

زنان در ایران بدون حجاب اجباری

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور فرمانده انتظامی برای برخورد با «کشف حجاب»، از «قاطعیت» در برخورد با کسانی که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند، تقدیر کرد. معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز دمیدن «در تنور این ماجرا» را «اشتباه بزرگ‌تر» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در روز دوشنبه ۲۱ فروردین، اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «از روز شنبه کسانی که مرتکب کشف حجاب شوند از طریق دوربین‌های سطح شهر شناسایی می‌شوند؛ در مرحله اول به آنها تذکر می‌دهند و در صورت تکرار به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.»

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده از ۲۶ فروردین قانون موسوم به «عفاف و حجاب» را برای «برخورد با مصادیق کشف حجاب» اجرا می‌کند.

کوثری با تقدیر از برخورد با «بی‌حجابی» آن را «شبیخون فرهنگی دشمن» توصیف کرد و بدون توضیح روشنی ادعا کرد: «دشمن در صدد است تا با سست کردن پایه‌های دینی و بنیان خانواده در کشور ما اهداف شوم خود را در جامعه ما دنبال کند و ما باید با قاطعیت و جدیت در مقابل این توطئه دشمن بایستیم.»

روزنامه همشهری، وابسته به شهرداری تهران، ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد در فرودگاه هاشمی‌نژاد در مشهد ضمن نصب پلاکاردهای تبلیغ حجاب اجباری، از طریق بلندگوها به طور مکرر به شهروندان تذکر حجاب داده می‌شود و کارکنان فرودگاه به زنانی که از حجاب اجباری امتناع می‌کنند، خدمات نمی‌دهند.

بنا بر گزارش «تشکل مستقل دانشجویان پیشرو»، در روز دوشنبه ۲۱ فروردین پیامک تذکر پوشش برای دانشجویان مرد نیز فرستاده شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=55635

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر