۱۷ اسفند ۱۴۰۱

فائزه عبدی پور به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق شد

هرانا

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، فائزه عبدی پور، دانشجوی دانشگاه مازندران به صورت موقت از تحصیل تعلیق شد.

براساس این گزارش، این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روابط بین الملی با دریافت حکم کمیته انضباطی این دانشگاه به دو ترم تعلیق از تحصیل با درج کتبی در پرونده و دادن تعهد محکوم شده است.

علاوه براین، خانم عبدی پور اجازه ورود به دانشگاه را نیز ندارد.

فائزه عبدی پور در تاریخ ۱ آذرماه در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، وی نهایتا روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان امیرآباد گرگان آزاد شده بود.

خانم عبدی پور در دی ماه سال جاری، توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری، از بابت اتهام “اغوا و تحریک به کشتار و جنگ علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود که در پی صدور بخشنامه قوه قضاییه، پرونده وی مختومه اعلام شد.

این فعال دانشجویی پیش از این نیز بواسطه فعالیت خود، سابقه بازداشت و احضار دارد.

گفتنی است، در جریان اعتراضات سراسری اخیر، بسیاری از دانشجویان معترض در دانشگاه های مختلف کشور، با احکام انضباطی از قبیل منع از ادامه تحصیل، ممنوع الورود شدن به دانشگاه و محرومیت استفاده از امکانات رفاهی مواجه شده اند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=55180

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر