۱۹ بهمن ۱۴۰۱

اعتصاب غذای مژگان کاوسی و سکینه پروانه در زندان‌های اوین و مشهد

حقوق بشر کردستان

سکینه پروانه زندانی سیاسی کرد صبح امروز یک خرداد در اعتراض به محرومیت از دسترسی به خدمات پزشکی و ادامه تبعید خود در زندان مرکزی مشهد دست به اعتصاب غذا زد. همچنین مژٰگان کاوسی، دیگر زندانی سیاسی کرد از روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در اعتراض برخورد مسئولین زندان و دستگاه قضایی در حق زندانیان کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که در چند روز گذشته سکینه پروانه به دلیل افت فشار و ناراحتی گوارشی به بهداری زندان انتقال یافته و علی‌رغم توصیه پزشکان بهداری برای اعزام فوری به بیمارستان به دلیل مخالفت اداره اطلاعات، کماکان در بند ۵ زندان به‌سر می‌برد.این زندانی سیاسی نیز امروز در اعتراض به محرومیت از دسترسی به خدمات پزشکی و ادامه نگهداری خود در زندان مشهد دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین مژگان کاوسی، دیگر زندانی سیاسی کرد کماکان در اعتصاب غذای اعتراضی محدود به‌سر می‌برد و تاکنون مسئولین زندان به درخواست‌های وی بی‌توجه بوده‌اند. پیشتر یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در گفت‌وگو با شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرده بود که «خانم کاوسی در حالی که بیش از نیمی از دوران محکومیت دو ساله خود را سپری کرده است دست به اعتصاب غذای محدود زده است. این بار نیز اعتراض وی به دلایل پیگیری خواسته های شخصی نبوده و انتقادی است نسبت به روال کلی برخوردهای مسئولین زندان و دستگاه قضایی که در حق زندانیان اعمال می گردد. اهم این اعتراض متوجه برخورد سلیقه‌ای و خارج از ضابطه قضات در اعطای مرخصی به زندانیان بر اساس مصوبه قوه قضاییه در خصوص پیک چهارم کروناست.»



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54702

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر