۲۷ بهمن ۱۴۰۱

گزارش‌ها از بی‌توجهی مسئولان زندان به آزار جنسی سها مرتضایی

ایران وایر

شوراهای صنفی دانشجویان ایران در خبری نوشته است که مقامات زندان حاضر نشده‌اند علائم آزار جنسی «سها مرتضایی» دانشجوی ستاره‌دار محروم از تحصیل را ثبت یا او را به پزشکی قانونی اعزام کنند.

شوراهای صنفی دانشجویان ایران در خبری نوشته است که مقامات زندان حاضر نشده‌اند علائم آزار جنسی «سها مرتضایی»، دانشجوی ستاره‌دار محروم از تحصیل را ثبت یا او را به پزشکی قانونی اعزام کنند.

بر اساس خبری که در کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور منتشر شده است، سها مرتضایی علی‌رغم وجود پارگی رباط پا و وارد آمدن آسیب به دست و کتف، تاکنون به بیمارستان اعزام نشده و خدمات درمانی هم از او دریغ شده است.

این گزارش درحالی منتشر شده است که علی‌رغم اصرار مقامات جمهوری اسلامی بر «عفو» عمومی معترضان، تعداد زیادی از دانشجویان کماکان در بازداشت به‌سر برده و برخی از آن‌ها از شرایط سخت بازداشت خبر می‌دهند.

سها مرتضایی، فعال دانشجویی ستاره‌دار و دبیر سابق شورای صنفی کل دانشگاه تهران، صبح ۳۰آبان۱۴۰۱، با ضرب‌وشتم شدید بازداشت و در جریان این اقدام توسط ضابط قضایی مورد آزار جنسی قرار گرفت.

این فعال دانشجویی محبوس در زندان قرچک گفته است مسوولان زندان‌ علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، از دریافت کتاب‌های ارسالی برای او به زندان که حق بدیهی یک زندانی است، ممانعت به عمل می‌آورند.

شوراهای صنفی دانشجویان به نقل از شماری از زندانیان نوشته است که «فریب، اهمال‌ورزی و پایمالی حقوق زندانی از رویه‌های متداول در زندان قرچک است.»

فقدان خدمات و امکانات حداقلی برای زندگی در این زندان، به‌عنوان اهرم فشار برای وادار کردن زندانیان به خواسته‌های مقامات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین گزارش داده است که یک دانشجوی دانشگاه آزاد تهران‌مرکز بدون تشکیل جلسه کمیته انضباطی، از دانشگاه اخراج شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54857

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر