۲۳ بهمن ۱۴۰۱

فریاد «زن زندگی آزادی» زنان آزاد شده مقابل اوین؛ تاکید نسرین ستوده بر خواست تغییر حکومت

ایران اینترنشنال

جمعی از زنان زندانی سیاسی که شامگاه چهارشنبه ۱۹ بهمن آزاد شدند، مقابل زندان اوین فریاد «زن، ‌زندگی، آزادی» سر دادند. هم‌زمان، نسرین ستوده، وکیل زندانی که در مرخصی است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان، «تغییر حکومت» را همچنان خواسته اصلی مردم معترض ایران دانست.

روز گذشته، ۱۹ بهمن، عالیه مطلب‌زاده، صبا کردافشاری، فریبا اسدی، پرستو معینی، زهرا صفایی، گلاره عباسی و شهره حسینی از زندان اوین آزاد شدند.این زنان بلافاصله پس از آزادی، «مقاومت و حمایت از جنبش» را ادامه داده و مقابل زندان اوین شعارهایی چون «حکومت ستمگر، نابود باید گردد» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

در هفته‌های گذشته نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر گزارشی از بند عمومی زنان زندان اوین نامه ایی منتشر کرد که بر اساس آن، ده‌ها زندانی سیاسی هدف شکنجه‌های هولناک و ضد انسانی جمهوری اسلامی قرار گرفته و بعضا تا دو سال در سلول انفرادی و محروم از درمان بوده‌اند.

بر اساس گزارش او، ۵۷ نفر از ۵۸ زندانی زن، تجربه این «شکنجه هولناک ضد انسانی» را دارند و در مجموع هشت هزار و ۳۵۰ روز در سلول بندهای امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران حبس بوده‌اند.

هفت زندانی سیاسی زنی که روز گذشته آزاد شدند نیز در این فهرست قرار داشتند و عالیه مطلب‌زاده، صبا کردافشاری، فریبا اسدی، پرستو معینی، زهرا صفایی، گلاره عباسی و شهره حسینی به ترتیب «دو ماه، ۲۶ روز، ۱۸ روز، دو ماه، ۹ ماه، ۲۰ روز و ۳۳ روز» از حبس خود را در سلول انفرادی به سر برده‌اند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54786

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر