۷ بهمن ۱۴۰۱

بحث‌ها حول گرایش جنسی نیکا شاکرمی؛ نیکا گفته بود نلی را «مثل رفیقش» دوست دارد

BBC فارسی

نیکا شاکرمی

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی نوجوان کشته شده در جریان اعتراضات در تهران که بحث گرایش جنسی‌اش در شبکه‌های اجتماعی به گمانه‌زنی‌ها و بحث‌های بعضا تنش‌زا منجر شده است، در اینستاگرام تصاویری از مکالمات خود و نیکا را منتشر کرد که در آن نیکا بر علاقه خود به نلی، دوست آلمانی‌اش به عنوان یک «رفیق» تاکید می‌کند.

انتشار این مکالمه عضویت نیکا در جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را که اساس آن بر فرض رابطه عاطفی او و نلی بود، زیر سوال می‌برد. مسئله گرایش جنسی نیکا شاکرمی با مصاحبه نلی، دوست آلمانی نیکا با نشریه تسایت مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

نلی در آن مصاحبه از رابطه عاطفی خود با نیکا گفته بود. در پی این مصاحبه، شادی امین، فعال حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی هنگام دریافت جایزه «پدیداری لزبین‌ها» این جایزه را به نیکا تقدیم کرد.

خانم امین هنگام دریافت این جایزه گفته بود: «نیکا یکی از صدها و حتی هزاران اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی بود که زندگی‌شان را برای پیروزی این انقلاب به خطر می‌اندازند. تصاویر دوستی‌هایشان، ویدیوهای کلامشان و عکس‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان، ما را به سوی عشق همجنس‌خواهانه و زندگی کوییر آنها رهنمون می‌شود.»



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54484

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر