۴ بهمن ۱۴۰۱

سجادی: بانوان ایرانی در تمام عرصه‌ها صاحب‌نظر هستند

ایرنا

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: درحال حاضر بانوان ایرانی در تمامی عرصه‌ها از جمله علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی صاحب‌نظر هستند.

به گزارش ایرنا، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بانوان اثرگذار، با اشاره به افتخارات کسب شده توسط بانوان ورزشکار کشور اظهار کرد: با نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به رشد و تعالی دختران و زنان این سرزمین، خوشبختانه بانوان کشورمان در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و همچنین ورزش صاحب نظر هستند و توانسته‌اند علاوه بر دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در میادین ورزشی، کرسی مهم بین‌المللی را کسب کرده و به‌عنوان مدرس، داور و مربی در امر توسعه ورزش اثرگذار باشند.

وی افزود: نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری به ویژه ورزش برگزار شد و در نمایشگاهی هم که به همین منظور برپا شد، شاهد به نمایش گذاشتن دستاوردهای زنان پرتلاش کشورمان در علوم مختلف هستیم.

وزیر ورزش و جوانان به حضور میهمانان خارجی به منظور بازدید از این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: به سهم خود به‌عنوان یکی از اعضای هیات دولت از دست‌اندرکاران و بانیان این کنگره تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر برپایی نشست‌های تخصصی از تداوم این کنگره به میزبانی سایر کشورها خبر داد و گفت: انشاا… با تدوام چنین نشست‌هایی بر رونق و اثربخشی آن افزوده شود.

سجادی با اشاره به بخش‌های مختلف نمایشگاه نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، از برپایی غرفه‌ تخصصی در حوزه ورزش و جوانان توسط دست‌اندرکاران ورزش و امور جوانان قدردانی کرد.

وی گفت: در این نمایشگاه تنها بخشی از فعالیت امور جوانان در حوزه‌های سمن‌ها، فعالیت‌های عام‌المنفعه، مشارکت‌های اجتماعی و… به نمایش گذاشته شد و در حوزه ورزش نیز گزارشی از تعداد مدال‌های کسب شده توسط بانوان در میادین بزرگ ورزشی، کرسی‌های بین‌المللی، تعداد داوران و مربیان فعال تبیین شد که این آمار و ارقام بیان‌گر شاخص‌هایی ارزشمند از توسعه و رونق ورزش بانوان در ایران اسلامی است.

وزیر ورزش به دستگاه سنجشی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در این نمایشگاه برای خدمت به علاقه‌مندان تعبیه شده، اشاره کرد و مقالات علمی ارایه شده در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه و غرفه‌ وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه و قابل تقدیر توصیف کرد.

سجادی با تقدیر از اختصاص بخشی از غرفه وزارت ورزش و جوانان به ورزش‌ها روستایی و عشایری، گفت: اجرای یک بازی به‌طور نمادین، ورزش‌ها و بازی‌های مرتبط به روستا و عشایر را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: توضیحات ارائه شده در این کنگره‌ها و نمایشگاه، بستر ارتباط و تبادل اطلاعات در بخش‌های مختلف ورزش بانوان را ایجاد کرد که امیدوارم با تداوم آن، تعاملات بین علاقمندان به ورزش با علوم مختلف گسترش پیدا کند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54356

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر