۲۸ دی ۱۴۰۱

درخواست غزاله شارمهد از مقام‌های آلمان: تلاش کنید بتوانم با پدرم تلفنی صحبت کنم

رادیو فردا

در تصاویری که از جلسات دادگاه جمشید شارمهد منتشر شده، وی به وضوح در شرایط روحی نامناسبی دیده می‌شود

در تصاویری که از جلسات دادگاه جمشید شارمهد منتشر شده، وی به وضوح در شرایط روحی نامناسبی دیده می‌شود

غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی از مقام‌های بلندپایه آلمان خواست برای امکان برقراری تماس تلفنی وی با پدرش تلاش کنند.

وی در اظهارات خود به طور مشخص، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و آنالنا بائربوک وزیر خارجه این کشور را مورد خطاب قرار داد و از آنها این درخواست را مطرح کرد.

خانم شارمهد به طور مشخص درخواست کرد دست‌کم قبل از اینکه «پدرش اعدام شود یا به قتل برسد»، او بتواند با او صحبت کند و گفته این «حداقل‌ کاری» است که آلمان می‌تواند انجام دهد.

وی خطاب به شولتش و بائربوک با لحنی انتقادی گفت چطور آنها در قبال نزدیک به یک‌هزار روز حبس انفرادی، شکنجه و احتمال اعدام پدرش به عنوان یک شهروند آلمانی، «سکوت» کرده‌اند؟

غزاله شارمهد هشدار داد تا روز چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه، امکان صدور حکم اعدام برای پدرش وجود دارد.

وی گفته در طول یک‌سال گذشته او صدای پدرش را نشنیده و تنها چیزی که خانواده درباره آن مطمئن هستند، این است که او به صورتی «شکنجه شده که دندان‌هایش افتاده‌اند، ۲۰ کیلو وزن کم کرده و قادر نیست به راحتی راه برود و تنفس کند».

شارمهد پدرش را روزنامه‌نگار و فعال مدنی معرفی کرد که طی ۱۶ سال گذشته، تلاش داشته صدای مردم ایران باشد.

وی از بائربوک و شولتس خواسته به طور فوری اقدامی درباره این پرونده انجام دهند؛ از جمله سپاه را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرده و از قدرت اقتصادی آلمان در رابطه تجاری با ایران، برای آزادی پدرش و سایر زندان سیاسی در ایران استفاده کنند.

جمشید شارمهد مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی در دبی توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران منتقل شد.

رسانه‌های رسمی و نهادهای امنیتی با انتشار این خبر در روز ۱۱ مرداد ۹۹، این شهروند دوتابعیتی را به عنوان رئیس «گروه تندر» (رسانه منتسب به انجمن پادشاهی ایران در آمریکا) معرفی کردند.

عفو بین‌الملل پیشتر نحوه بازداشت جمشید شارمهد را «خودسرانه» و «ناپدیدسازی قهری» دانسته و خواستار آزادی فوری این شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی شده بود.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54246

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر