۱۵ آذر ۱۴۰۱

روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، شهروندان بهائی بازداشت شدند

هرانا

خبرگزاری هرانا – روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، شهروندان بهائی ساکن کرمان روز یکشنبه ۱۳ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران امنیتی حین بازداشت، منزل این شهروندان را تفتیش و برخی از لوازم شخصی آنها از جمله تلفن همراه، لپتاپ و کتب مذهبی را ضبط کرده و با خود برده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱، روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، شهروندان بهائی ساکن کرمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ماموران امنیتی حین بازداشت، منزل این شهروندان را تفتیش و برخی از لوازم شخصی آنها و دیگر اعضای خانواده از جمله تلفن همراه، لپتاپ و کتب مذهبی آنها را ضبط کرده و با خود برده اند.
یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت این شهروندان به هرانا گفت: “روز یکشنبه ۱۳ آذرماه ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح، ۱۱ مامور امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و به بهانه اینکه مامور بهداشت هستند به منزل روحا ایمانی مراجعه کرده و وی را به همراه فیروزه سلطان محمدی بازداشت می‌کنند. ماموران پس از بازرسی منزل خانم ایمانی به منزل خانم سلطان محمدی رفته و آنجا را هم را تفتیش کرده و برخی از لوازم شخصی آنها و اعضای خانواده هایشان را ضبط می‌کنند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، این شهروندان از برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده اند. همچنین از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاعی در دست نیست.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=53139

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر