۶ شهریور ۱۴۰۱

چرا مریم اکبری‌منفرد در زندان ضرب و شتم شد؟

رادیو فردا

مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان سمنان، روز چهارشنبه، دوم شهریور، در جریان ملاقات با همسر و فرزندانش، از سوی مسئولان زندان مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفت.

حسن جعفری در گفتگو با رادیو فردا می‌گوید کردی، معاون زندان با تهدید دختران خانم اکبری منفرد مبنی بر عدم امکان ملاقات در صورت نپوشیدن چادر از ملاقات آنها جلوگیری کرده است.

آقای جعفری می‌گوید که مریم اکبری منفرد از سوی یکی از ماموران زن زندان به نام فاطمه حسینی‌پور مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گردن و دست او کبود شده است.

حسن جعفری به رادیو فردا می‌گوید که کردی، معاون زندان، علیه او و خانواده اش به اتهام ایجاد اغتشاش در زندان شکایت کرده که منجر به حضور پلیس ۱۱۰ در زندان شده اما با حضور رئیس زندان این مساله خاتمه یافته و آنها توانسته‌اند با خانم اکبری منفرد ملاقات کنند.

مریم اکبری‌منفرد دی‌ماه ۱۳۸۸، دو روز بعد از تجمعات اعتراضی در عاشورای همان سال، در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد و به گفته همسرش از سال ۱۳۹۲ و با تغییر قانون مجازات اسلامی، به صورت غیرقانونی و برخلاف قوانین جمهوری اسلامی در زندان به سر می‌برد.او که از سوی دادگاه انقلاب‌اسلامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

به گفته حسن جعفری، وزارت اطلاعات علیرغم سپردن سند وثیقه، با مرخصی این زندانی سیاسی مخالفت کرده است.

ین زندانی سیاسی از اسفند ماه ۱۳۹۹ به زندان سمنان تبعید شده و علیرغم دستور قوه قضائیه برای بازگرداندن او به زندانی در محل سکونتش یعنی تهران، تاکنون این امر صورت نگرفته است.

حسن جعفری، همسر مریم اکبری‌منفرد به رادیو فردا می گوید که وضعیت همسرش در زندان سمنان مساعد نیست و مشکل کبد دارد.

او خبر می دهد که ۲۷ شهریور دادگاه رسیدگی به پرونده جدید مریم اکبری‌منفرد در سمنان برگزار خواهد شد اما او اطلاعی از محتوای پرونده و اتهام یا اتهامات منتسب به همسرش ندارد.

آقای جعفری پیشتر به رادیو فردا گفته بود که شکایت علیه همسرش از تهران صورت گرفته و دادگاه سمنان به نیابت، اقدام به تشکیل پرونده کرده است.

مریم اکبری‌منفرد بیش از ۱۳ سال است که بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار که در بند زنان زندان اوین، هم‌بندی مریم اکبری منفرد بوده در گفت‌وگو با رادیو فردا گفته بود که پس از شکایت و دادخواهی خانم اکبری منفرد درباره اعدام خواهر و برادرش «به طور مشخص بازجوهای مریم از بعد از شکایت و دادخواهی‌اش به او گفتند که ما نمی‌گذاریم آزاد شوی نمی‌گذاریم مرخصی بروی و سر این حرف‌شان هم مانده‌اند.»

مریم اکبری منفرد در سال ۱۳۹۵ پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، قائم مقام وقت رهبری، در مورد کشتار جمعی زندانیان در سال ۶۷، در دادسرای تهران شکایتی برای دادخواهی ثبت کرد.

حسن جعفری، همسر او پیشتر به رادیو فردا گفته است که: «برادر اول (مریم) را دهه ۶۰ کشتند. برادر دومش را در سال ۶۴ و یک خواهر و یک برادرش را هم ۶۷ اعدام کردند و هنوز اصلاً هیچ دلیل و هیچ توضیحی که قبرشان کجاست و کجا دفن شده‌اند به ما نگفتند.»

بیش از یک دهه است که اردوگاه اشرف، متعلق به سازمان مجاهدین خلق، در عراق بسته شده است، اما مریم اکبری منفرد به دلیل تماس تلفنی با خواهر و برادرش در این اردوگاه، همچنان محروم از مرخصی، در زندان به سر می‌برد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=51323

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر