۳۱ مرداد ۱۴۰۱

مسئولان زندان برای انتقال سُعدا خدیرزاده به بیمارستان درخواست پول کردند

رادیو فردا

 سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی کُرد

مسئولان زندان برای انتقال سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی کُرد، به یک مرکز درمانی خارج از زندان درخواست «وجه نقد» کرده‌ا‌ند.

خانم خدیرزاده در پی تداوم فشارها و در اعتراض به بلاتکلیفی خود بامداد ۲۷ مرداد تلاش کرده بود که با حلق‌آویز کردن خود و خوراندن قرص به فرزندش به زندگی‌شان پایان دهد.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو روز جمعه، ۲۸ مرداد، گزارش داد که با وجود وخامت حال این زندانی سیاسی، اقدامی برای انتقال او به مراکز درمانی خارج از زندان نشده و مسئولان زندان برای این کار درخواست «وجه نقد» کرده‌اند.

آن طور که سایت حقوق بشری کوردپا نوشته است، پدر و مادر خانم خدیرزاده فوت شده‌اند و او تنها سه خواهر دارد که همگی ازدواج کرده‌اند.

تعلل در انتقال خانم خدیرزاده در حالی صورت گرفته است که چشم چپ او پس از اقدام به خودکشی دید خود را از دست داده و همچنین از ناحیه گردن، چشم و سر دچار ورم و اکیموز (خون‌مردگی) شده است.

همچنین گفته شده که فرزند دو ماهه این زندانی سیاسی کماکان در بهداری زندان تحت مراقبت است.

خانم خدیرزاده ماه مهر پارسال در حالی که باردار بود، «بدون ارائه برگه قضایی» توسط نیروهای اداره اطلاعات پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. اتهامات خانم خدیرزاده تاکنون مشخص نشده است.

خانم خدیرزاده خرداد امسال و یک روز پس از زایمان به همراه نوزادش به زندان منتقل شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=51224

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر