۳۱ خرداد ۱۴۰۱

گزارشی از آخرین وضعیت ژیلا کرم زاده مکوندی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا

ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی، از دی ماه سال گذشته دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین سپری می کند. مسئولان زندان علیرغم نیاز خانم کرم زاده به رسیدگی پزشکی مناسب و تخصصی، از اعزام او به مرخصی درمانی امتناع میکنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی، کماکان دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند، “مسئولان زندان با وجود نیاز خانم کرم زاده به رسیدگی پزشکی، از اعزام او به مرخصی درمانی امتناع میکنند. این فعال مدنی که از ناراحتی های قلبی و تیروئید رنج میبرد، بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص اکتفا کرده و این زندانی از دسترسی به درمان تخصصی و مناسب محروم است.”
این منبع در ادامه افزود: «از زمانی که خانم کرم زاده به زندان اوین منتقل شده مسئولین بهداری اجازه مصرف دارویی که دکتر متخصص قلب جهت درمان برای وی تجویز کرده را نمیدهند. همچنین علیرغم مشکلات پزشکی، مسئولین با مرخصی وی مخالفت می کنند.»

خانم کرم زاده مکوندی در تاریخ ۵ فروردین ماه سال گذشته، طی ابلاغیه ای به واحد اجرای احکام دادسرای شهید مقدس احضار شده بود و در تاریخ ۸ دی ماه سال گذشته، جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود راهی زندان اوین شد.

ژیلا کرم زاده مکوندی پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم به ۶ سال حبس محکوم شد و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه رای مورد اعتراض عینا تایید شد. محکومیت وی نهایتا به تایید شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسید که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

خانم کرم زاده مکوندی به همراه راحله راحمی پور فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شدند. ماموران پس از بازداشت این شهروندان به منزل این دو شهروند مراجعه کرده و پس از تفتیش منازل برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه، تبلت و برخی وسایل شخصی آنها را ضبط کرده و با خود بردند. آنها نهایتا مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.

ژیلا کرم زاده مکوندی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی خود را دارد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=50261

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر