۴ بهمن ۱۴۰۰

بازداشت و بی خبری از مریم کبیری دبیر مدارس استثنایی

جوانه ها

مریم کبیری دبیر مدارس استثنایی پس از بازداشت، در بی خبری و بدون دستیابی به داروهای ضروری در زندان بسر می برد.
با گذشت بیش از ۱۱ روز از بازداشت خانم مریم کبیری دبیر مدارس استثنایی، خانواده و نزدیکان وی در بی خبری و نگرانی از وضعیت او بسر می‌برند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز یکشنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۰، خانم مریم کبیری دبیر مدارس استثنایی در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران، هنگام بیرون رفتن از منزل توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

نیروهای امنیتی در هنگام تفتیش منزل مریم کبیری، گوشی موبایل او و همسرش را ضبط کرده و با خود بردند.

خانم مریم کبیری در طول مدت دستگیری بجز یک تماس چند دقیقه ای هیچ ارتباطی با خانواده و نزدیکانش نداشته و همین امر نگرانیها را از وضعیت ایشان افزایش داده است.

برغم ابتلای خانم کبیری به بیماریهای سخت، اما شعبه ۶ بازپرسی اوین اجازه تحویل داروهای ایشان را نداده و اصرار خانواده نیز در این امر بی نتیجه مانده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، طی خبری برخورد امنیتی با فرهنگیان را محکوم کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط مریم کبیری دبیر مدارس کودکان استثنایی و سایر معلمان دربند شد.

شایان ذکر است آقای محمدتقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان تهران نیز روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم ۲ سال حبس تعزیری روانه زندان شد.

برغم بازداشتها و برخوردهای امنیتی، معلمان بر استمرار اعتراضات برحق خود اصرار دارند و اعلام کرده اند تا رسیدن به حقوقشان پاپس نخواهند کشید.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=48374

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر