۴ مهر ۱۴۰۰

اعتراض مردمی سردشت بە محکوم کردن تجاوز و تعرض بە زنان

کوردپا

امروز شنبە سوم مهرماە، جمعی از فعالین مدنی و اجتماعی سردشت در اعتراض بە تجاوز و تعرض به زنان سردشتی بەدنبال فراخوانی، در فلکە “سرچشمە” این شهر تجمع اعتراضی را برپا کردند.

آنها در فراخوان خود اعلام کردە بودند: “همه با هم، بی‌تفاوت نخواهیم نشست! ما شهروندان سردشتی از هر شخص و طیف و صنف جامعه، در یک تجمع مسالمت‌آمیز، در راستای مقابله با هرگونه تجاوز و بازگرداندن امنیت و آسایش و محکومیت هرگونه تعدی، فریاد دادخواهی و سزاخواهی متهمان را بلند و شرافتمندانه از شهر و جامعه و کرامت ما دفاع خواهیم کرد.”

این فراخوان و تجمع اعتراضی، واکنش و برخوردهای حکومتی نیز بەدنبال داشتە است.

روز گذشته، دادستان شهرستان سردشت، ولی خداکرمی اعلام کردە بود: “به اشخاصی کە بخواهند فضای عمومی و امنیت شهرستان را چه از طریق فضای مجازی و چه تجمعات غیرقانونی مشوش کنند هشدار جدی می‌دهم که مراقبت کنند در زمین دشمن بازی نکنند و همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و انتظامی قطعا موضوعات را رصد می‌کنند.”

همچنین منابعی در گفت‌وگو با کُردپا اعلام کردند: “زمانی کە قصد پیوستن بە تجمعات را داشتەاند، نیروهای امنیتی با کشاندن آنها بە کوچەها، آنها را تهدید بە بازداشت کردەاند و مانع پیویستن آنان بە تجمعات شدەاند”.

در این تجمعات مسالمت‌آمیز، این فعالین، ضمن محکوم کردن قاطعانە زورگویی عناصر و باندهای شناختە شدە، خواهان دادخواهی و سزاخواهی جنایت‌های تجاوز و تعرض بە زنان شدند.

طی روزها و هفتەهای گذشتە، افشاگری‌های گستردەای از تجاوز و تعرض بە زنان در سردشت در رسانەهای اجتماعی منتشر شد و حتی در این رابطە یک فعال زن سردشتی کە در خارج از‌ کشور ساکن است و بە این جریانات واکنش نشان دادە بود با تهدید و حملە بە خانوادەاش در سردشت روبه‌رو شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=46182

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر