۴ مرداد ۱۴۰۰

گزارشی از آخرین وضعیت گیتی ذوالفقاری در زندان اوین

گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی از بهمن‌ماه سال گذشته دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم ذوالفقاری پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این محکومیت در مرحله تجدیدنظر به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. گیتی ذوالفقاری علیرغم شیوع کرونا در بند زنان و سپری کردن بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود کماکان در حال تحمل حبس است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی از تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۹۹ دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

علیرغم سپری کردن بیش از یک سوم دوران محکومیت، تاکنون با اعزام به مرخصی و یا آزادی مشروط خانم ذوالفقاری موافقت نشده است. این امر در حالی است که شیوع کرونا در بند زنان زندان اوین به حدی رسیده است که علاوه بر برخی زندانیان، تعدادی از مسئولان این بند از جمله شهلا برنجی، افسر جانشین سرشیفت بند زنان اوین، الهام بهارمست و زینب شیردل، دو تن از سرشیفت های بند زنان اوین نیز با تست کرونای مثبت به مرخصی اعزام شده اند.
گیتی ذوالفقاری پیشتر در تاریخ ۵ آبان‌ماه ۹۲ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از ۵۲ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد دشد.

این شهروند خردادماه سال ۹۵ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به قصد براندازی” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.
FacebookTwitterاشتراک گذاری



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44833

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر