۷ خرداد ۱۴۰۰

موج جدید شیوع کرونا در بند زنان زندان سپیدار اهواز

گزارشهای موثق از داخل ایران حاکی از شیوع موج جدیدی از ویروس کرونا در بند زنان زندان سپیدار اهواز است.موج جدید شیوع کرونا در بند زنان زندان سپیدار اهواز

مسئولین بند زنان زندان سپیدار اهواز به جای رسیدگی به مبتلایان و انتقال آنها به بیمارستان بیرون از زندان، تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان را قطع کرده اند.

به رغم شیوع موج جدید، از زندانیان تست کرونا گرفته نمی شود و همه آنها را در یک محیط کوچک بدون دسترسی به امکانات کافی بهداشتی در کنار هم حبس کرده اند. محلی که برای زندانیان مبتلا به کرونا در نظر گرفته اند به وسیله چند میله آهنی از بند اصلی جدا می شود و محل هواخوری بیماران با زندانیان سالم یکی است.

در این شرایط مسئولین زندان سپیدار همچنان از اعطای مرخصی به زندانیان خودداری می کنند.

سال پیش در همین ایام، حدود ۵۰ زندانی در بند زنان زندان سپیدار اهواز به کرونا مبتلا شدند. از جمله خانم نجات انور حمیدی، ۶۲ساله، که از اسفند ۹۸ برای گذراندن ۱۵سال دوره حبس خود در زندان سپیدار به سر می برد. خانم نجات انور حمیدی به بیماری های تیروئید، فشار خون و چربی خون بالا مبتلا می باشد. همچنین بینایی او در خطر جدی است.

نگهداری او در میان زندانیان عادی نقض اصل تفکیک جرائم در زندان ها می باشد.

وزارت اطلاعات، برای سومین بار از اعطای مرخصی به خانم انور حمیدی جلوگیری کرده است.

زندانی سیاسی نجات انور حمیدی کارون قبلاً در دهه ۶۰ دستگیر و به مدت ۲سال و ۴ماه به خاطر هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران زندانی شده بود. مجدداً در سال ۹۶، به همراه همسر و دخترش به خاطر هواداری از مجاهدین دستگیر شد.

زنان زندانی سیاسی تحت بیشترین فشارها، توهین و شکنجه از طرف مسئولین زندان قرار دارند.

وضعیت زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان سپیدار اهواز که به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم به مراتب سخت تر است. مقامات زندان از عدم رعایت اصل تفکیک جرائم به عنوان ابزاری برای شکنجه و فشار بر زندانیان سیاسی استفاده می کنند.

زندانیان سیاسی پس از بازداشت مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته اند از جمله برخی که حین بازداشت باردار بودند



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44043

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر