۱۱ فروردین ۱۴۰۰

علیرغم موافقت با تعویق مجازات حبس؛ تداوم نگهداری سمانه نوروز مرادی در زندان رشت

خانم نوروز مرادی در تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۹ پس از تشخیص کیست مویی توسط پزشک بهداری زندان و اعلام نیاز به عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی اعزام شد اما بدون رسیدگی پزشکی مناسب به زندان اوین بازگردانده شد.وضعیت سمانه نوروزی مرادی در زندان بسیار وخیم است! - شهروند

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۸ فروردین، پس از پیگیری‌های مکرر نماینده دادستان تهران موافقت خود را نسبت به تعویق مجازات، به دلیل عدم تحمل حبس سمانه نوروزمرادی، زندانی سیاسی زندان لاکان رشت اعلام کرد. علیرغم گذشت سه روز از اعلام این تصمیم، با کارشکنی و عدم هماهنگی مسئولان، او کماکان در زندان به سر می‌برد. خانم نوروزمرادی از بیماری لوپوس مفصلی رنج می برد و علیرغم نیاز به بستری جهت تخلیه عفونت سینه و درمان کیست مویی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “علیرغم اینکه نماینده دادستان تهران روز یکشنبه ۸ فروردین پس از مدتها پیگیری خانواده، با تعویق مجازات حبس وی موافقت کرده، خانم نوروز مرادی به دلیل عدم هماهنگی دادستانی با زندان لاکان رشت کماکان در این زندان به سر می برد”.

این منبع در خصوص شرایط پزشکی سمانه نوروز مرادی افزود: “طی روزهای گذشته قند خون او آنقدر بالا رفته بود که برای بهبود وضعیت ۵ انسولین به او تزریق کرده اند”.

پیش از این دادستانی تهران به بهانه عدم مطابقت رای پزشکی قانونی تهران و رشت با آزادی خانم نوروزمرادی مخالف کرده بود.

خانم نوروز مرادی در تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۹ پس از تشخیص کیست مویی توسط پزشک بهداری زندان و اعلام نیاز به عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی اعزام شد اما بدون رسیدگی پزشکی مناسب به زندان اوین بازگردانده شد.

پیشتر هرانا در گزارشی از شرایط پیشرفت بیماری لوپوس مفصلی خانم نوروز مرادی خبر داده بود.

سمانه نوروز مرادی شهریورماه ۹۷ به اتهام هواداری یکی از گروه‌های مخالف نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو هفته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

خانم نوروز مرادی سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابلیت اجرایی داشت. این حکم نهایتاً به دلیل عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی ۳۴ ساله در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به دادسرا مجددا بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا به صورت ناگهانی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ از زندان اوین به زندان لاکان رشت منتقل شد.

خانم نوروز مرادی در پرونده‌ای که نوروز امسال در دوره اعزام وی به مرخصی برای او گشوده شد، به “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” متهم شده است.

به کانال صدای مردم در تلگرام بپیوندید​



source https://zanan.bashariyat.org/?p=42981

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر