۷ اسفند ۱۳۹۹

زرگری: به‌دنبال حل مشکل ممنوع الخروجی خود هستم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی اسکی زنان گفت: پس از آنکه نتوانستم تیم ملی را در مسابقات جهانی اسکی آلپاین در ایتالیا همراهی کنم، به دنبال کارهای ممنوع الخروجی خود رفتم و این مشکل را بزودی برطرف خواهم کرد.
به گزارش ایرنا، «سمیرا زرگری» سرمربی تیم ملی اسکی به دلیل ممنوع الخروج شدن از طرف همسر خود نتوانست به همراه تیم ملی راهی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسکی آلپاین به میزبانی شهر کورتینا دامپزو ایتالیا شود. به همین دلیل ملی پوشان بدون سرمربی راهی این رقابت ها شدند.
برای حضور در این مسابقات ملی پوشان ایران با ترکیب پوریا ساوه شمشکی، سیدمرتضی جعفری، بهنام کیاشمشکی، نیما بها، عاطفه احمدی، مرجان کلهر، فروغ عباسی و صدف ساوه شمشکی و با سرمربیگری باقر کلهر عازم رقابت های قهرمانی جهان شدند. نمایندگان کشورمان از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ماه رقابت های خود را در دو رشته مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک برگزار کردند.
بدنبال وقوع این رویداد «معصومه ابتکار» در توییتی، نوشت: اصلاح چنین قوانینی نیازمند پشتوانه های فقهی – حقوقی و همکاری همه قواست. به این منظور معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با برگزاری نشست ها و تهیه و انتشار سند پشتیبان فقهی و حقوقی با همکاری دانشگاه مفید قم «لایحه اصلاح بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه و الحاق یک تبصره به آن» اقدام کرده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه نوشت: این اقدام علاوه بر لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت بوده که ماده ۵۷ آن به این موضوع پرداخته است. در ماده ۵۷ لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» که در دولت تصویب و در انتظار بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی است، درباره زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، آمده در صورت خودداری غیرموجه شوهر از اعطای اذن، می توانند ضمن تقدیم دادخواست، مستندات ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=42484

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر