۹ دی ۱۳۹۹

آخرین آمار زنان دانشجو و عضو هیات علمی

وزیر علوم گفت: در بین اعضای هیات علمی براساس آخرین آمار، ۳۳ درصد خانم ها هستند و در ۷ سال اخیر به طور متوسط ۲۹ درصد اعضای هیات علمی جذب شده، خانم ها بوده اند.آخرین آمار زنان دانشجو و عضو هیات علمی

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی در سومین جشنواره علم و زن که امروز ۶ دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که به لحاظ تاریخی و فرهنگی هم در تاریخ قبل از اسلام و هم بعد از اسلام بانوان جایگاه ویژه ای داشتند.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه در هیچ زمانی ما دوره تاریکی برای برخورد با بانوان نداریم، افزود: آنچه که بوده احترام و عزت به بانوان بوده و جایگاه خواهران و زنان ما از لحاظ فرهنگی و اجتماعی عالی بوده است.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دنیا در شرایط انفجار دانش قرار گرفته و علم مبنای توسعه و قدرت توانمندی است. علم به معنای دانایی و ایجاد کننده اقتدار و توانمندی است که امروزه در همه جوامع به آن توجه می شود. طبیعی است در این عرصه جمعیت هر کشوری این ظرفیت را دارد که در این دانایی سهم حداکثری داشته باشد.

وی بیان کرد: گاهی از برخی از نقش های بانوان غفلت می کنیم مانند نقش زنان در خانواده و تربیت فرزند و عموماً زنان را در مقایسه با عرصه هایی که مردان حضور دارند، مقایسه می شود.

وزیر علوم ضمن بیان اینکه ما در حوزه علم و فناوری در کشورمان ظرفیت های خوبی را برای حضور بانوان ایحاد کرده ایم، گفت: ۵۰ درصد دانشجویان ما از خانم ها هستند و البته در برخی رشته ها این ظرفیت فرق می کند. برخی رشته هایی داریم که ۹۰ درصد شان بانوان هستند.

غلامی تصریح کرد: در بین اعضای هیات علمی براساس آخرین آمار، ۳۳ درصد خانم ها هستند و در ۷ سال اخیر به طور متوسط ۲۹ درصد اعضای هیات علمی جذب شده، خانم ها بوده اند. این آمار نشان می دهد که یک حرکت رو به رشدی برای حضور خانم ها در جایگاه علم و فناوری ایجاد شده و به سمت بالندگی نیز پیش می رود.

وی تصریح کرد: امانت‌داری، دقت در انجام امور و اثرگذاری مدیریت بانوان بیشتر از آقایان است. عموماً خانم ها از لحاظ اثرگذرای با نهایت تلاش کارشان را انجام می دهند.

وزیر علوم ادامه داد: یادبود مرحوم مریم میرزخانی یک حرکت خوبی است برای اینکه قدر شخصیت های شناخته شده را بیشتر از قبل بدانیم. امیدواریم شاهد این باشیم که جامعه ما از مادران تلاشگر و تاثیرگذار و از خواهران ایثارگر و دختران افتخار آفرین مملو باشد و ما بابت داشتن تک تک چنین اشخاصی افتخار کنیم.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=41683

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر