۹ دی ۱۳۹۹

مژگان مدائم‌زاده: با مدیریت درست به رنکینگ فیفا برمی‌گردیم/ انگیزه را از زنان فوتبالیست نگیرید

سرمربی تیم ذوب‌آهن معتقد است خروج تیم ملی فوتبال زنان از رنکینگ فیفا انگیزه بازیکنان برای رشد را از بین می‌برد.مژگان مدائم‌زاده: با مدیریت درست به رنکینگ فیفا برمی‌گردیم/ انگیزه را از زنان فوتبالیست نگیرید

مژگان مدائم‌زاده، در مورد خروج تیم ملی فوتبال زنان از رنکینگ فیفا به ایسنا گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد اما با تلاش و حمایت‌ مسئولان و بزرگان عرصه می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره به رنکینگ برگردیم چون لیگ برگزار می‌شود و اولین انگیزه بازیکنان ورود به تیم ملی و بعد از آن لژیونر شدن در کشورهای مختلف است اما اگر پله اول را نداشته باشیم، بازیکن انگیزه‌ای برای رشد پیدا نمی‌کند. به همین دلیل از مسئولان و بزرگان عرصه فوتبال تمنا می‌کنم، تدابیری بیندیشند که مجدد به رنکینگ برگردیم و فعالیت‌های ملی خود را هم داشته باشیم تا رشدی که در فوتبال زنان اتفاق می‌افتد را از این قشر مظلوم جامعه نگیریم. این کار به یک برنامه ریزی دقیق و منسجم نیاز دارد. ما از کشورهای همسایه خود یک سروگردن بالاتریم و تنها با مدیریت درست این اتفاق رقم می‌خورد.

او در مورد تعطیلی دو ساله تیم ملی فوتبال زنان بیان کرد: این به برنامه‌ریزی برمی‌گردد و مسئولان اصلی باید برای ما رقم بزنند. خواهش می‌کنم که مسئولان به فکر زنان باشد چون با وجود فشار و سختی تلاش می‌کنند تا نتایج خوبی را کسب کنند، پس انگیزه را از بازیکنان نگیریم.

مدائم زاده در واکنش به بیانه باشگاه بم در مورد مهندسی لیگ زنان و انتقاد به داوری دیدار با ذوب‌آهن گفت: هیچ نظر خاصی در مورد مهندسی لیگ ندارم چون اینگونه نیست و به این روند توجهی نمی‌کنم. اگر قرار باشد تمام تیم‌ها کنار بکشند و مثل هر سال قهرمانی را تقدیم بم کنیم، به مشکل برمی‌خوریم. با این حال توقع داریم همانگونه که فوتبال پیشرفت می‌کند، قضاوت و مدیریت داوران هم بالاتر برود چون داوری فقط خطا گرفتن و کارت دادن نیست.

او در این مورد افزود: اگر یک داور بخواهد حرفه‌ای رشد کند باید در تمامی مسائل موفق باشد. از کمیته داوران توقع داریم همانگونه که سطح لیگ و بازیکنان افزایش پیدا می‌کند، سطح کمی و کیفی داوران هم افزایش پیدا کند. روزانه قوانین داوری، کیفیت و زیرکی بازیکنان تغییر می‌کند پس اگر داور خواهان یک قضاوت منصفانه است باید روی مسائل بدنی، روانی، شخصیت‌شناسی، کیفیت و صلابت خود کار کند. داوری خوب یعنی اینکه کمترین کارت را بدهد، تنش کمی را در جریان مسابقه به وجود بیاورد و بازیکنان را مدیریت کنند تا روند فوتبالی خود را ادامه دهند. در این صورت کیفیت لیگ بالاتر می‌رود.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد عملکرد تیم خود در لیگ برتر فوتبال زنان گفت: با توجه به روند برگزاری مسابقات و گروه‌بندی لیگ، حساسیت زیاد شده است. ما هم در گروهی قرار داریم که سه تیم مدعی صعود به مرحله دوم هستند و کار خیلی سخت است. در دور رفت نسبتا از عملکرد بازیکنان تیم راضی هستم و امیدوارم که در دور برگشت به رضایت ۱۰۰ درصد برسیم اما به هر حال ترکیب بازیکنان جوان در کنار افراد نامی و با تجربه سخت است و از بازیکنانم ممنونم که برای این کمک را کردند تا با هم هدف خوبی برای باشگاه برسیم.

مدائم‌زاده در مورد تیم‌های دیگر لیگ بیان کرد: کیفیت مسابقات بالا است و تیم‌ها برای پیروزی به زمین می‌آید. بنابراین کار حساس شده است. امیدوارم با عملکرد به مراحل بعد صعود کنیم.

انتهای پیام



source https://zanan.bashariyat.org/?p=41667

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر