۷ آبان ۱۳۹۹

افزایش فشار در زندان قرچک ورامین؛ ناراحتی قلبی و عدم رسیدگی پزشکی به زهرا صفایی

خبرهای دریافتی حاکی از افزایش فشار در زندان قرچک ورامین بر روی زنان زندانی سیاسی است، پس از اذیت و آزار مسئولان زندان در هفته گذشته، زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین دچار حمله قلبی شده و به بهداری زندان منتقل گردید. او را پس از یک معاینه مختصر با دادن چند قرص به بند برگرداندند.افزایش فشار در زندان قرچک ورامین؛ ناراحتی قلبی و عدم رسیدگی پزشکی به زهرا صفایی

یک منبع مطلع روز سه شنبه ۶ آبان به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «هفته گذشته رییس بند زنان زندان قرچک ورامین به نام میرزایی و عسگری رییس کارگاه از ۱۳ تن از زندانیان عادی زندان قرچک ورامین نامه ای علیه زندانیان سیاسی و به طور خاص زهرا صفایی گرفتند.

در این نامه نوشته شده که زندانیان سیاسی و بطور ویژه‌ زهرا صفایی در مراجعه به کارگاه علیه نظام تبلیغ و صحبتهای سیاسی می کنند. رییس زندان با استناد به این نامه از رفت و آمد زندانیان سیاسی به کارگاه زندان جلوگیری کرده و در را به روی آنان بسته است.

زندانیان سیاسی در اعتراض به این توطئه و ایجاد محدودیت با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و کوبیدن به در، دست به اعتراض زدند.

پس از صحبت زندانیان سیاسی با زندانیان امضاء کننده این نامه، مشخص شد که ۱۰ تن از این زندانیان جدیدالورود بوده و اصلا از متن نامه اطلاعی نداشتند. سه تن دیگر نیز از زهرا صفایی و دیگر زندانیان معذرتخواهی کرده و گفتند که زیر فشار رئیس بند این متن را امضا کرده اند.

روز بعد خانم زهرا صفایی ۵۸ ساله، دچار ناراحتی قلبی شده و به بهداری زندان منتقل گردید.

خانم زهرا صفایی، متولد ۱۳۴۱، فرزند حسنعلی صفایی از بازاریان و تجار خوشنام تهران است. حسنعلی صفایی از زندانیان سیاسی زمان شاه بود که در سال ۱۳۶۰ به اتهام هواداری از مجاهدین خلق در زندان اوین اعدام شد.

خانم صفایی به همراه دخترش پرستو معینی در زندان قرچک ورامین محبوس است.

زندانی سیاسی زهرا صفایی همراه با دختر خود پرستو معینی در اسفندماه ۹۸ بازداشت شدند. آنها در سلول انفرادی ۲۰۹ اوین، ماهها مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

او و دخترش در جریان بازجویی‌ها برای انجام اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفتند. همچنین به دستور قاضی از دسترسی به وکیل انتخابی محروم شدند. اتهام وی همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران عنوان شده است.

آنها در فروردین ماه ۹۹ به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. خانم زهرا صفایی بارها با تحریک مسئولان زندان از طرف زندانیان جرائم خشن مورد تهدید قتل قرار گرفته است.

شرایط در این زندان بسیار فجیع و امنیتی و غیرقابل تحمل است به طوری که در تیرماه ۹۹ یک دختر جوان در حمام زندان اقدام به خودکشی کرد



source https://zanan.bashariyat.org/?p=40791

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر