۵ بهمن ۱۳۹۸

شکنجه معترضان بازداشت شده با آب جوش در زندان تهران بزرگ (فشافویه)

شکنجه معترضان بازداشت شده با آب جوش در زندان تهران بزرگ (فشافویه)
طبق گزارشات منتشر شده معترضان بازداشت شده در اعتراضات آبان ۹۸ اکنون در زندان تهران بزرگ زیر شکنجه‌های سخت و بی‌رحمانه قرار دارند. آنها در زندان مخوف فشافویه در تهران توسط مأمورین اطلاعات سپاه تحت شکنجه شدید قرار دارند.
بازداشت شدگان در معرض انواع سوءاستفاده ها قرار گرفته‌اند، از جمله شکنجه‌های اعمال شده بر روی زندانیان می‌توان از سوزاندن آنها را آب جوش، ضرب و شتم شدید و بی توجهی به نیازهای پزشکی بازداشت شدگان اشاره کرد.

بنا بر گزارش‌ها، معترضان بازداشت شده را با زدن ضربه به بیضه و ریختن آب جوش بر بدنشان شکنجه می‌کنند. این شکنجه‌ها باعث مشكلات و دردهای طولانی مدت برای شکنجه‌شدگان می‌شود.
مقامات زندان، زندانیان را پس از شکنجه با بدنهای مجروح و زخمی در بندهای زندان تهران بزرگ بدون مداوا رها می‌کنند. بسیاری از بازداشت شدگان از دسترسی به ارتباط با خانواده و حق داشتن وکیل محروم می‌باشند.
این شکنجه‌های وحشیانه در حالی صورت می‌گیرد که عموم بازداشت شدگان جوانانی هستند که از بیکاری و فقر به ستوه آمده و برای اعتراض به گرانی بنزین به خیابانها آمده بودند.
پیشتر از این نیز گزارشهایی از شکنجه زندانیان در زندان تهران بزرگ منتشر شده است. در این گزارشها از شکنجه‌هایی مانند تجاوز، خشونت جنسی و شکستن عمدی استخوان‌های زندانیان توسط ماموران اطلاعات سپاه منتشر شده است.
در گزارش های تکان دهنده دیگری، زندانیانی که زیر سن قانونی و در جریان اعتراضات سراسری در غرب ایران دستگیر شده بودند مورد آزار جنسی قرار گرفتند. شبکه حقوق بشر کردستان در دی ماه گزارشی مبنی بر شکنجه تعداد زیادی از زندانیان زیر سن قانونی در مریوان منتشر کرد.
بازداشت شدگان به مرکز بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران واقع در پایگاهی در میدان سپه منتقل شدند. بازداشت شدگان کم سن و سال تا چندین روز بهمراه صدها بازداشت شده دیگر تحت شکنجه شدید قرار داشتند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در تاریخ یکشنبه ۸ دی ۹۸ طی انتشار بیانیه‌ای تأیید كرد كه بازداشت شدگان مفقود شده و تحت شكنجه اجباری قرار گرفته اند.

به گفته مقامات ایرانی ، حدود ۷۰۰۰ معترض پس از شرکت در اعتراضات سراسری آبان که نسبت به سه برابر شدن قیمت بنزین شکل گرفت بازداشت شده‌اند. این در حالی است که بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

در پی اعتراضات گسترده، علی خامنه‌ای در تاریخ یکشنبه ۲۶ آبان در یک سخنرانی تلویزیونی معترضین را “اراذل و اوباش” خواند. به مدت کوتاهی پس از این سخترانی، رژیم تمام نیروهای خود را در برابر معترضین بسیج کرد و به روی تجمعات بیش از ۱۰ نفر در برخی مناطق ایران آتش گشود. بیش از ۱۵۰۰ نفر از معترضین کشته و حداقل ۴۰۰۰ نفر زخمی شدند. بسیاری از زحمی‌های اعتراضات دچار مشکلات بسیار جدی هستند که زندگی آنها را تهدید می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر