۹ آبان ۱۳۹۷

دعوت برای همراهی و همکاری در شناخت حقوق ذاتی


حقوق بشر امری ذاتی و مادر زادی است
پیش از آنکه انسانها متاًثر از نقش جامعه، مذهب، اقتصاد و دولت در حقوق طبیعی خود محدود شوند، حقوق بشر از بدو تولد با بشر زاده شده است.
زیرا که: انسان در بدو تولد آزاد به دنیا می آید
وی میتواند نفس بکشد،
    پس حق نفس کشیدن و امنیت زندگی دارد

وی میتواند به بیند،
پس حق دیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند بشنود،
پس حق شنیدن واقعیت های زندگی را دارد
وی میتواند، صحبت کند،
پس حق آزادی بیان دارد
وی میتواند، رشد کند،
پس حق آزادی حرکت و رشد دارد
وی میتواند، بیاندیشد،
پس حق آزادی عقیده دارد
وی میتواند، .....             پس حق ...           دارد
قدمت حقوق بشر برابر با عمر انسان است
ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر: تمام افراد بشر آزاد به دنيا مي آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند. همه داراي عقل و وجدان مي باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادري رفتار کنند.
ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر: الف/ هر کس ميتواند بدون هيچگونه تمايز مخصوصا از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقيده سياسي يا هر عقيده ديگر و همچنين مليت، وضع اجتماعي، ثروت، نسب يا هر موقعيت ديگر از تمام حقوق و کليه آزاديهائي که در اعلاميه حاضر ذکر شده است بهره مند گردد.
ب/ بعلاوه هيچ تبعيضي به عمل نخواهد آمد که مبتني بر وضع سياسي، اداري و قضائي يا بين المللي کشور يا سرزميني باشد که شخص به آن تعلق دارد، خواه اين کشور مستقل تحت قيمومت يا غيرخود مختار بوده يا حاکميت آن به شکلي محدود شده باشد.
ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر: احدي را نميتوان در بردگي نگاهداشت و داد و ستد بردگان به هر شکلي که باشد ممنوع است.
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
ماده ۶: ارزش انسانی در همه جا: اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کس حق دارد که شخصیت حقوق او در همه جا به عنوان یک انسان در مقابل قانون شناخته شود.
ماده ۷: همه در برابر قانون مساوی هستند: همه در برابر قانون ، مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند.
همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه حاضر باشد و بر علیه هر تحریکی که برای چنین تبعیضی به عمل آید به طور تساوی از حمایت قانون بهره مند شوند.
ماده ۸: رعایت حقوق انسانی توسط قانون: در برابر اعمالی که حقوق اساسی فرد را مورد تجاوز قرار بدهد و آن حقوق به وسیله قانون اساسی یا قانون دیگری برای او شناخته شده باشد ، هر کس حق رجوع به محاکم ملی صالحه دارد.
بهترین تصمیمی که بشر تا کنون برای خودش گرفته 30 ماده منشور حقوق بشر است

ایرانیان، فارسی زبانان محترم : آگاهی به حقوق ذاتی و شهروندی اصلی است برای بقا انسان و انسانیت .
شما با آشنائی و مطالعه اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های ان و اهداف 17 گانه سند 2030 یونسکو میتوانید نسبت به حقوق انسانی و ذاتی خود و دیگران شناخت بیشتر و کاملتری بدست بیاورید.  
به همین منظور میتوانم موارد یاد شده را در بصورت چاپی در اختیار شما قرار داده و یا از طریق اینترنت شما را با اعلامیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیونها و سند 2030 یونسکو آشنا کنم در ضمن میتوانید از سایت  برای رهائی  https://barayerahaei.blogspot.com/  بازدید کرده و یا با ایمیلbagheri.leila97@gmail.com  مکاتبه و یا همه روزه از 14 الی 20 با تلفن 00491784020050 تماس بگیرید.
دیگر اینکه در اخرین یکشنبه هر ماه از ساعت 16 الی 18 در منزل kronen Str 47 30161میتوانید برای بحث و گفتگو و بررسی کنوانسیون ها و وضعیت حقوق بشر در ایران گرد هم بآییم.
لیلا باقری
نوامبر 2018

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر