۲۲ تیر ۱۳۹۹

زندان قرچک ورامین؛ ابتلای پرستو معینی به کرونا و عدم رسیدگی پزشکی

پرستو معینی، متهم سیاسی که از هفته گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده، از روز جمعه ۲۰ تیرماه بدون رسیدگی پزشکی از بند ۵ زندان قرچک ورامین به اتاقی در طبقه بالای ساختمان بهداری این زندان منتقل شده است.

پرستو معینی اوایل اسفند ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در جریان بازجویی‌ها تحت فشار برای انجام اعتراف تلویزیونی قرار گرفت. این متهم سیاسی به دستور قاضی از دسترسی به وکیل انتخابی خود محروم شده و به وی گفته شده تنها حق انتخاب وکیل از میان وکلای مورد تایید در فهرست وکلای قوه قضاییه را دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرستو معینی، متهم سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین از هفته گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده است.

خانم معینی صبح روز جمعه ۲۰ تیرماه از بند ۵ زندان قرچک ورامین به اتاقی در طبقه بالای ساختمان بهداری این زندان منتقل شده و اکنون بدون رسیدگی پزشکی به صورت ایزوله در این محل نگهداری می‌شود.
پرستو معینی و مادرش زهرا صفایی به همراه فروع تقی پور (۲۵ ساله) و مادرش نسیم جباری (۵۸ ساله) در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. از میان این افراد خانم جباری در آستانه نوروز با تودیع قرار از زندان آزاد شد و زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. زهرا صفایی نیز در تاریخ ۸ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. پرستو معینی و فروغ تقی پور نیز کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان قرچک بسر می‌برند.

اتهام این شهروندان “همکاری با یکی از سازمان‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران)” عنوان شده است.
هرانا پیشتر در گزارشی از فشار نهادهای امنیتی بر زهرا صفایی، پرستو معینی و فروع تقی پور خبر داده و گفته بود: پرستو معینی و فروع تقی پور متهمان سیاسی در زندان قرچک ورامین تحت فشار نهادهای امنیتی قرار دارند. زهرا صفایی اخیرا توسط زندانیان متهم به جرایم خشن تهدید به قتل شده است. این شهروندان که اوایل اسفند ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند، در جریان بازجویی‌ها تحت فشار برای انجام اعتراف تلویزیونی قرار گرفتند. همچنین این متهمان سیاسی به دستور قاضی از دسترسی به وکیل انتخابی خود محروم شده و به آنها گفته شده تنها حق انتخاب وکیل از میان وکلای مورد تایید در فهرست وکلای قوه قضاییه را دارند.

یک منبع مطلع پیشتر در خصوص آخرین وضعیت این شهروندان پیشتر به هرانا گفت: “در جریان بازجویی، این افراد تحت فشار زیادی برای انجام اعترافات تلویزیونی قرار گرفتند. به علاوه قاضی آنها را از داشتن وکیل انتخابی خود و خانواده شان هم محروم کرده و مجبور به انتخاب وکیل از لیست وکلای غیرقابل اعتماد قوه قضاییه هستند. به آنها گفته شده قرار است طی روزهای آینده به دلایل نامعلومی برای معاینه به پزشکی قانونی منتقل خواهند شد”.

زهرا صفایی، مادر پرستو معینی سابقه بازداشت و زندان را در سابقه خود دارد. او در سال ۸۵ بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود. وی همچنین در دهه شصت به عنوان فعال سیاسی مدتی را در زندان سپری کرده بود. پدر خانم صفایی معروف به “حاجی صفایی” یکی از بازاریان سرشناس تهران بوده که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

FacebookTwitterاشتراک گذاری



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39041

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر