۲۲ تیر ۱۳۹۹

پلاکِ خودروهایِ مروج بدحجابی، ثبت شود

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: بحث حجاب و عفاف در کشور لوث شده است و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و اگر حرفش باشد عملش وجود ندارد.پلاکِ خودروهایِ مروج بدحجابی، ثبت شود

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روز ۲۱ تیرماه که به عنوان «روز عفاف و حجاب» نام‌گذاری شده است با بیان اینکه بدحجابی به یکی از چالش‌های کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: پیاده شدن طرح‌های عفاف و حجاب، تعهد، اعتقاد، برنامه و دلسوزی نیاز دارد. ۲۶ دستگاه کشوری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شده‌اند که طرح‌های عفاف و حجاب را به شکل منسجم اجرا کنند که متأسفانه هم‌اکنون در ادارات اجرای آن را شاهد نیستیم.

وی افزود: مشکل بدحجابی و رعایت نکردن اصل عفاف و حجاب صرفاً از عهده نیروی انتظامی بر نمی‌آید و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص تلاش کنند. بحث حجاب و عفاف در کشور لوث شده است و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و اگر حرفش باشد عملش وجود ندارد. راهکارهایی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها وجود دارد از جمله اینکه به دانشجویانی که این امر مهم را رعایت و به تعهدات دینی خود عمل می‌کنند مشوق‌هایی بدهیم.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: با بدحجابانی که در خودروها هستند و مروج بی‌حجابی هستند باید برخورد و پلاک خودرو ثبت شود. صداوسیما باید در این خصوص بیشتر کار کند و خانواده‌ها نیز موظف هستند این فرهنگ مترقی را ترویج و فرزندان خود را تشویق به رعایت عفاف و حجاب کنند.

رهبر با بیان اینکه اخیراً با مشکل کشف حجاب در جامعه مواجه هستیم، گفت: علاوه بر مشکل بدحجابی، معضل کشف حجاب را نیز شاهد هستیم که در نتیجه سستی و بی‌عملی دستگاه‌های مرتبط با مقوله عفاف و حجاب است. نباید در برابر قانون دهن‌کجی شود و برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعیین یک روز به این نام تأثیر چندانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید مسئولان مربوط و دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند و از روحانیان کمک بخواهند تا به تدریج عفاف و حجاب نهادینه شود. متأسفانه بیگانگان به این مشکلات دامن می‌زنند و مسئولان باید توضیح دهند در این خصوص چه برنامه‌هایی اجرا کرده‌اند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39051

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر