۲۲ تیر ۱۳۹۹

دو سوم دریافت کنندگان وام ازدواج دختران زیر 18 سال هستند

تهران – ایرنا – معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش شمار درخواست کنندگان زیر ۱۸ سال برای وام ازدواج به ویژه در میان دختران خبر داد و اعلام کرد: دو سوم دریافت کنندگان این وام در سال‌های اخیر دختران زیر ۱۸ سال بوده‌انددو سوم دریافت کنندگان وام ازدواج دختران زیر 18 سال هستند

محمدمهدی تندگویان روز شنبه در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به روزرسانی وام‌ ازدواج در سال ۹۶ بود به گونه ای که مبلغ وام ازدواج در این سال به ۱۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج در سال جاری برای هر نفر به ۵۰ میلیون تومان و هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

تندگویان، سود این تسهیلات را چهار درصد و مدت بازپرداخت آن را هفت سال بیان کرد.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان، شمار قابل توجهی از درخواست کنندگان وام ازدواج نیز زنان ۵۰ – ۴۵ ساله هستند که در سن فرزندآوری قرار ندارند و در نتیجه، ازدواج آنان در نرخ رشد جمعیت اثرگذار نخواهد بود.

تندگویان یادآور شد: با افزایش مبلغ وام، متاسفانه خرید و فروش وام‌های ازدواج، طلاق‌ها و ازدواج‌های صوری نیز افزایش یافته و این امر ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۸ و ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۹ را می‌تواند تضییع کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به همین دلیل خواستار تدوین یک دستورالعمل مشخص به منظور بازپرداخت وام ازدواج همچون وام مسکن شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع ملی جوانان گفت: این مجمع برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است؛ بر اساس این مجمع تشکل‌های جوانان می‌توانند (به عنوان یک نهاد رسمی غیرانتفاعی) برای انجام هر یک از برنامه‌ها با سازمان‌های طرف قرارداد نظیر کارگاه‌های تولید پوشاک همکاری کنند.

به گفته تندگویان، رتبه‌بندی ۳۱۰۰ تشکل‌ جوانان نیز یکی از اقدامات اثربخش جامعه ورزش و جوانان به شمار می‌رود.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39053

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر